Michaela Cizkova

ABOUT ME / PORTFOLIO / CONTACT

ZPĚT/BACK

Amicorum
Bakalářská práce

Ve své práci se zabývám technikou Ebru, kterou rozvíjím do nových médií. Vycházím z několika aspektů, které byly typické pro mou předešlou tvorbu a tyto aspekty se nezávisle na sobě prolínají a logicky, tak tvoří nový celek. K Ebru přistupuji jako k nepolíbené technice (v okruhu multimediální tvorby), přičemž pracuji s interpretací orientální historické techniky v různých médiích. Mým ústředním zájmem nebylo naučit se tuto techniku a dokonale ji ovládat ale naopak jí uchopit a využít v tvorbě, která je pro mě typická a to ve fotografii, videu a performance ...

Video - 8:57 min (loop) / Akce / Fotografie / Malba / Objekty
Brno 2016




disky disky

disky disky

disky disky

disky disky

disky disky

disky disky

disky disky

disky disky disky

Disky jsem zdokumentovala a tak je prezentuji i jako fotografie. Vytvořila jsem leporelo, ve kterém lze shlédnou všechny disky.
V průběhu tvorby došlo ke spontánní spolupráci s Tomášem Kopčilem, který mi propůjčil svou rezervu z auta, abych ji mohla „poebrovat“. Celá akce byla rychlá tak rychlá, že někteří ji ani nepostřehli. Ne jenomže Tomáš pomohl mě, ale i já jemu. V rámci jeho bakalářské práce založené na dobrém skutku, mohl vykonat dobrý skutek i pro mě; Přinesení rezervního kola, 2016, Tomáš Kopčil - video link


dech
dech
dech
dech
dech

Série Dech 1-5 jsou podklady tvořené dechem


instalace instalace
instalace instalace

obhajoba obhajoba
obhajoba obhajoba

Finální vizualizace + „life skicu“ + fotografie ze závěrečné obhajoby


... Hledala jsem různé alternativy materiálů a tvorba podkladů probíhala až performativně, což není v souladu s principy Ebru. Postupně jsem se oprošťovala od všech zažitých konvenci a začala jsem tvořit podklady po svém. K míchání barev na hladině vody jsem např. místo drátku používala svůj dech a místo štětců z koňských žíní své vlasy ...

Video; ve kterém pracuji s interpretací techniky, kterou transformuji pomocí následné editace do levitujících virtuálních auto-objektů. Objekty zde zastávají formu jakéhosi autoportrétu, kdy místy přiznávám své tělo. Celkově pracuji se třemi různými médii, které se postupně prolínají a to s malbou, videem a vlastním tělem.

Performance; která ve výsledku přestavuje tuto techniku. Vodní hladinu bazénu využívám jako prostor k tvorbě. Barvy nepřenáším klasicky na papír, ale na sebe samu. Oblečená v bílém Zentai obleku, postupně přenáším barvy tak, abych celý oblek zcela zabarvila. Vzniká tak ojedinělý jednotný artefakt a dochází k absolutnímu pohlcení a splynutí ve snaze stát se součástí celku.

Fotografie; Ebru tak přesouvám do dalšího média. Fotograficky zpracovávám podklady malované dechem, využitím hloubky ostrosti dávám podkladům další rozměr a nestávají se tak je reprodukcí malby, ale fungují samy osobě. V leporelu prezentuji výsledek pokusů aplikace techniky na auto disky. Celkově pracuji s vizualitou a estetikou, která se odráží v celé mé tvorbě.