1. Tajní umělci | 2. Virus | 3. Babka | 4. Butterfly effect | 5. Čínština | 6. Zdraví | 7. Další způsoby působení umělce ve veřejném prostoru
2. Virus
-
Chřipka
-
Při onemocnění novým kmenem chřipky se umělec vydává do oblasti, kde dosud nevypukla epidemie, cestu přitom plánuje tak, aby její trasa měla při pohledu ze satelitu určitý tvar, blížící se co nejvíce samotnému tvaru viru. V dopravních prostředcích, veřejných místnostech, na ulicích i v soukromí se dává do řeči s lidmi, častuje je nápoji, které dříve potřísnil virulentními kapénkami.
-
Při onemocnění novým kmenem chřipky umělec stojí na straně viru.
-
Při onemocnění novým kmenem chřipky umělec kýchá do deseti dopisů, které pak s uvedením adresy své a adres devíti svých přátel, kterým přeje hodně zdraví, posílá deseti lidem. Po proběhnutí inkubační doby každý z obeslaných kýchne do deseti dopisů, doplní svou adresu na spodek seznamu, vyřadí první adresu v pořadí a rozešle dopisy dalším deseti lidem. Současně pošle přání na každou z adres uvedených v dopise.
-
Aids
-
Umělec se zamiluje do tří lidí, kterým chce zkazit život a nakazí je aids. Každý z těchto tří lidí si vybere další tři lidi, kterým chtějí zkazit život a nakazí je aids. Ti si vyberou další tři lidi, atd. O svých zkažených životech mohou zúčastnění napsat na internetovou stránku, která je měsíc promítána ve významné světové galerii.
-
Umělec se nakazí aids a ve významné světové galerii zřídí středisko volné lásky pro nakažené aids.
-
Nakažlivá komptnost
-
Umělec zařadí do slovníku slovo "komptní", "komptně" a "komptnost", které používá, kdykoli pro něco nenachází správný výraz.
-
Vyslovuje toto slovo s noblesou, avšak bez zbytečného zdůrazňování, vyhýbá se ale také přehnané samozřejmosti. Při úspěšném zavedení do veřejného prostoru může heslo "komptní" v příštím velkém slovníku češtiny vyslovit určitou část nevýslovného.
-
Nakažlivý pohyb
-
Umělec nakažlivě zívne na určitých vybraných komunikačních uzlech hlavního města.
-
Při společensky exponovaných příležitostech, kdy přesvědčuje svou bezprostředností, si umělec hladí spodní část břicha krouživými pohyby ve směru hodinových ručiček. Totéž tu a tam činí jakoby mimochodem i při neformálních rozhovorech. Nikdy o tomto gestu nemluví.
-
Přiznává své autorství až po 15ti letech, kdy už se virus hlazení břicha jako znamení bezprostřednosti stává nevykořenitelným globálním memem, a na základě tohoto dokumentu umělec ve vášnivých sporech svoje autorství dosvědčuje.